Här kommer några bra punkter för en webbstrategi för 2023. Kanske det viktigaste att jobba med Innehållet som publiceras i rätt kanal och som är anpassat till målgruppen.
Bli synlig i sökmotorer med SEO-insatser
Se till att bekanta dig med SEO – det vill säga sökordsoptimering. Viktiga sökord bör ingå i rubriker, ingress och brödtext. Jobba med ett starkt och fylligt innehåll som är välskrivet.
Innehållsmarknadsföring – en grund för att nå ut!
Innehållsmarknadsföring, även kallat content marketing, handlar om att skapa relevant innehåll, vanligtvis i form av text, gärna redaktionell ton. Det betyder att du skapar kommunikationsinnehåll som attraherar just den målgrupp du vill nå med din produkt eller tjänst.
Finns visuellt material – Satsa på Instagram
Instagram är en mycket visuell marknadsföringskanal för ditt företag med en möjlighet att bygga en lojal publik som växer med ditt företag. Faktum är att över 500 miljoner Instagramanvändare använder i appen varje dag.
Linkedin – Pålitligt och seriöst
Linkedin är en webbtjänst och socialt nätverk ägt av Microsoft där man kan sköta sitt professionella nätverk. Linkedin lanserades 2003. Idag har LinkedIn flera hundra miljoner användare och är kanske det mest perfekta professionella nätverkandet.
En sak är säker när det kommer till webbstrategi för 2023
Om sätter en plan, strategi och tillsätter resurser som kommer det löna sig!