Välj en sida

Webbstrategi – Börja med varumärke och målgrupp

okt 12, 2021

Webbstrategi – Börja med varumärke och målgrupp

Eftersom det är logotypen och varumärket som bär företaget så måste varje strategi för marknadsföring börja med att definiera varumärket och de olika målgrupper som finns.

    Ett starkt varumärke stärker din position och gör att du säljer mer!

    På många sätt så handlar allt i ditt varumärkesbyggande om att positionering i förhållande till dina konkurrenter och hos din målgrupp. Låt det återkomma i alla kanaler: hemsida, marknadsföring, sociala medier, kontakterna med kunden och allt ni gör.

    Lika viktigt är det att dina anställda är engagerade och stärker den bild ni vill förmedla om ert företag till omvärlden. Var konsekvent i all er kommunikation!

    En webbstrategi för 2022 vad bör den innehålla?

    Vad är en webbstrategi? En effektiv webbstrategi bygger på att stödja affärsidén och leverera rätt budskap, till rätt kund och vid rätt tidpunkt. Börja med att inventera hur din webbplats fungerar. Hur ser situationen ut idag och vad är visionen. En bra webbplats ska...

    läs mer

    5 enkla tips hur man tar fram en webbstrategi

    Med en webbstrategi blir det enklare att fokusera på rätt saker och genomföra digitala satsningar som hjälper dig nå dina verksamhetsmål. En webbstrategi bör skräddarsys för att passa och de som utnyttjar den på ett korrekt sätt får flera fördelar. Webben har dessutom...

    läs mer